Direktlänk till inlägg 8 september 2009

Det är så fint

Av Anna - 8 september 2009 17:33

Att ha en åsikt.

Att anse att alkohol är fel tills den hjälper en.

Att anse att det är smutsigt att vara släpphänt tills man ligger där.

Att hata andra människor tills man ser sig själv i dem.

Det är så fint att tycka något, så lätt att prata utan att hålla fast vid ett dyft.

Så fint att ha en åsikt om allting, om allt som finns, att vara beläst,

så säker i vad man valt att tro på. Vad man valt att tycka.

Så fint att försvara och hålla fast vid det.

Men det är så fult,

när allt brister.

"Jag hatar fjortisar eftersom de super varje helg, är korkade, ytliga och fördomsfulla",

men det är så fult.

Fördomen ligger hos er, hos dig,

lika mycket som hos dem.

Speciellt när minst två av de egenskaperna skjuter dig i ryggen när du vänder dig om.

Fördomar

Du har bra betyg, alltså är du uppsnoffsad, intelligent och tråkig.

Fördomar

Du går IV, alltså är du lat och skiter i allt.

Fördomar.

Du tjänar pengar på de som är under dig, jävla kapitalistsvin!

Fördomar

Du lever på samhällsbidrag, jävla utsugare!

Du gömmer dig på nätterna, då gör du saker du säger är så jävla fel på dagen.

Du pratar skit om mig till henne efter att du pratat skit om henne till mig.

Du spånar på dina teorier, du vinner alltid en diskusion, men du är inte säker på varför du tycker så.

Jag är så jävla leds på hypokritiker att jag vill dö,

jag är så irriterad för att jag själv säkert går omkring och är en,

och så rädd för att alla som är äkta ska förändras gradvis.

Nu ska jag plugga,

och det är faktiskt sant.

 
 
Felicia

Felicia

9 september 2009 18:25

åååh, så jäkla bra skrivet! du är så bra på att formulera, anna. jag hade aldrig fått ur mig det där på ett så bra sätt

http://yeahyeahbeats.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 19 juli 2010 17:45


My heart like a fluttering, twittering bird.  

Av Anna - 10 september 2009 19:51

Jag tappar upp varmt vatten i badet.Med badsalt som luktar awesome. Såna fina tända stearingljus och min laptop med fina filmer. Så ska jag spendera min kväll. Ville bara skriva det since it's awesome.   Ska snart ta bort den här bloggen, n...

Av Anna - 10 september 2009 11:17

Ingen direkt feber längre, är hungrig, mår bättre, men inte bra. Önskar att jag kunda joina er andra i riktiga livet, men jag ska nog fortsätta leva i min bubbla, this magical bubbla of hope and wonder!   Med andra ord ska jag se på filmer so...

Av Anna - 10 september 2009 01:37

ÄR DET JAG?ÄR DET JAG?ÄR DET JAG?OM DET ÄR JAG SÅ KAN DU SÄGA DET SNARAST MÖJLIGT, FÖR JAG ORKAR INTE GISSA MER NU. VET ATT DU LÄSER. SE RUBRIK. ...

Av Anna - 9 september 2009 23:35

Rubriken säger väl det mesta. Nu ska jag söka Johan Glans på youtube och sen tända ljus, koka te, och läsa lite.Den som kommer med glass till mig imorgon får en puss. På kinden, alltså Så ni blir sjuka :< Jaa, detta är sannerligen ett värd...

Presentation


I fell for your broken, oh broken heart

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards