Alla inlägg under juni 2009

Av Anna - 24 juni 2009 11:59

Jag har nött konsert-dvder här nere ett tag nu.
Det finns inga ord på jorden som beskriver hur mycket jag älskar henne.


Se... för min skull.
Det är så sjukt starkt mot slutet...
Kusarna som spelar schack är Bush och Hussein och bilderna på skärmen bakom är symboliska.
Låten som kommer efter är "Ready For The Good Times" <3
Bästa kvinnan.
Vackraste också.


Lite translation till er:

On the eighth day, after so much work
to release tensions that were already being revised later,
God said, “All is well, it’s time to rest”
and went to take a walk through space.

Who could have imagined that the same God, upon returning
would find everything in a raging disorder
and that he would become one more unemployed person,
at the rate which is growing annually without stopping.

Since that, there are some who have seen him
making his way through the streets alone.
He walks, waiting patiently for someone
with whom he can at least
talk calmly.

Meanwhile, this world turns and turns
without being able to stop.
And here, down a few, they move us around
like chess pieces.
I am not of the class of idiots
that let themselves be swayed
Instead, I tell the truth
until even a blind person can see it.

Either for lack of occupation
or for excessive isolation,
God resisted no longer
and went to another place.

He must be our perdition,
there can be no other way.
No more than adoring Michael Jackson,
Bill Clinton, or Tarzan.

It’s harder to be a king without a crown
than to be a more normal person.

Too bad for God, that he doesn’t appear in magazines
and isn’t a model, or an artist, or from a royal family.


Meanwhile, this world turns and turns
without being able to stop.
And here, down a few, they move us around
like chess pieces.
I am not of the class of idiots
that let themselves be swayed
Instead, I tell the truth
until even a blind person can see it.

Av Anna - 21 juni 2009 18:55

Du har rock'n roll i dina bröst
Du har blues i dina lår
Du har visor i ditt hår
och poesi i dina sår


Du har sett drömmar rasa ner
och du vet hur munnar ler
Dom älskar gärna det dom ser
men dom skräms bort om det finns mer


Men du är van vid folks manér
och från din vagga till din grav
är du den vilsna världens slav
du är en tår i svarta hav

(Av Ingens Frö - Lars Winnerbäck)

Av Anna - 17 juni 2009 12:29

Och du undrar vem, som kysser henne nu
Oh du undrar vem, vem om inte du?
Oh läpparna, du kallade dina

Det gör ont att veta



Men lika ont att undra
.

Av Anna - 16 juni 2009 13:53

jag är leds på min hjärna.
på alla attraktioner, känslornas subventioner, distraktioner.

på alla svarta småkryp som kryper över min skärm.


löften som sprider sig för vinden bakom mig.

outtalda och med all säkerhet aldrig någonsin infallna.

eller äkta.


så leds på att allt är komplicerat.

på att det är mer komplicerat än det är.

på alla apor som dansar förbi resten av djuren i djungeln,

utan att vara på väg någon jävla stans.


så leds på mitt hjärta.

så leds på engagemang och egoism.

på ambivalens och narcissism.

på pengar och tragik och alkohol.

på leenden utan bakgrunder från människor utan färger.

så leds på att mina nya chippade spel inte fungerar.

det är jag speciellt irriterad på eftersom jag måste gå genom upphettade, spruckna gator.

mellan traffik, försäljare och all världens frånvända blickar,

för att sätta mig i ett fyrkantigt hål i en vägg, väggar täckta att svartbrända filmer, spela fotbollsspel till PS1 med killar jag inte minns namnen på idag. de heter konstiga saker här i Thailand. för mig. för dig också säkert.
men de är trevliga, jag har en hemlig kärlek för de allihopa, och sedan ska jag och familjen på ladyboyshow. jag ska fota och visa er alla.


ush för sentimentalitet.

helvete för känslor.

och fan ta kärlek.


puss :)

emoinlägg <3

Av Anna - 8 juni 2009 22:07

Elin S är bäst bara så ni vet ;DDDD

Eller kanske Anna :D

Av Anna - 5 juni 2009 18:10

- Etcetera säger:
 jag vill ha en lillfingernagel
 en ny
 min gick av
SNAPEWARD säger:
 ....
 villl du ha en ny
 köp en
- Etcetera säger:
 jag vill ha en riktig ny
SNAPEWARD säger:
 köp en
- Etcetera säger:
 går inte ju >:
SNAPEWARD säger:
 inte med den attityden

Av Anna - 5 juni 2009 00:09

Du dricker inte mjölk, älskling...

Presentation


I fell for your broken, oh broken heart

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards